dimarts, 17 de novembre del 2009

"Dansa de fades i follets" El món de les fades i els follets a través de les col·leccions del MNAC

Lòbjectiu principal de "Dansa de fades i follets i natura màgica" és explorar les possibilitats de la pintura simbolista catalana de finals de s.XIX en la creació d'un projecte educatiu sobre el món imaginari de les fades i els follets.També és podia treballar tot el que é el cicle de l'aigua amb la segona obra que varem veure de fades.
Durant la visita, podíem observar 5 obre d'art on totes s'hi entreveia una caire màgic.
Començava la visita amb l’explicació de la fada “goteta d’aigua” que l’havíem d’anar a despertar, un cop la trobàvem ens feia una breu explicació del món on ella pertanyia i tornava a dormir, l’educadora ens deia que no podíem fer soroll perquè sinó les fades i follets s’espantarien i no els veuríem. Aleshores és quan s’intentava que tothom comences a introduir-se en aquest món màgic a traves de la història d’un follet que despertava la fada Aurora amb les seves flautes, representa que la fada Aurora crida el dia i fa fora la nit així que més tard aquesta despertava tots els esser vius del bosc tirant flors, caminant com si toquéssim les flautes ens varem trobar amb la segona obra, on hi havia la fada Aurora tirant flors, el seu fill, Zèfir, bufant-la perquè voles, la fada de la rosada tirant aigua (perquè s’acabessin de llevar-se aquells que no s’havien despertat) entre d’altres, tots ells amb una història entre lligada.. En aquell moment tornava el joc de participar, en varem asseure tots al terra amb els ulls tancats i quan els varem obrir estàvem coberts de flors (representava que la fada Aurora havia vingut a despertar-nos), i així anar fent de cada obra, fent petites reflexions on hi participava tothom i que realment acabaves amb la solució de més o menys totes les preguntes sense adonar-te’n.
Cada vegada imitàvem un esser diferent per anar d’una obra a l’altre, fins i tot en l’obra del bocs fantàstic on hi trobàvem els nans, varem fer un joc on en posaves com si fossis un arbre i triaves si volies ser arbre o nan i quant la guia en tocava el cap amb la vareta màgica de la fada Goteta d’aigua, et converties en el que havies triat. Tot seguit varem anar a l’espai de taller on ens va ensenyar unes corones que feien amb els infants i una dansa recordant tots els protagonistes que havíem vist durant la visita.
Crec que la visita en si dirigida a un públic infantil estava bastant ben aconseguida, però vaig trobar a faltar posar-li una mica més de màgia ja que aquest dona molt de si, no vaig entendre el perquè tirava flors una fada quan en realitat sempre ens han explicat que les fades i follets són els essers encarregats de protegir el bosc i cuidar-lo... així que no em va acabar d’agradar. Quan varem veure l’obra de Joan Brull crec que no va saber treure’n tot el suc que s’hi podia treure d’aquella obra. A part, jo no veia ben bé el que deia, si que veia la lluna, el bosc, el llac, les fades, però jo veia les fades sobre una fina capa de verd on hi havia un desmai i la guia deia que no, que estaven volant sobre el llac... Finalment quant varem anar al taller a fer la dansa, vaig pensar que la idea de la dansa era molt bona i la música també era molt maca, però es va fer pesat i avorrit, la dansa no era gaire elaborada era mes aviat sosa i llarga, molt llarga.

Us adjunto el treball de Llenguatge visual i plàstica:

Setmana Cultural

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada